Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για μια επιτυχημένη κοινωνική παρουσία και σταδιοδρομία είναι η ποιότητα της γνώσης που αποκτά ο μαθητής στη βασική του εκπαίδευση. Όσο καλύτερες βασικές σπουδές έχει ο νέος τόσο ευκολότερα εντάσσεται στην ανώτατη εκπαίδευση και αργότερα ξεχωρίζει στην επαγγελματική του σταδιοδρομία. Θεμέλιο της εκπαιδευτικής μας φιλοσοφίας είναι η παροχή στέρεων γνώσεων και η δημιουργία υπεύθυνων, φιλόπονων και σκεπτόμενων ανθρώπων με ευρύτητα πνεύματος, δημιουργική σκέψη, πρωτοβουλία και ευελιξία, που θα μπορούν να αντεπεξέρχονται στα καθημερινά προβλήματα της ζωής.
Γι’ αυτό βασική αρχή των «ΔΩΔΩΝΑΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΩΝ» είναι ότι η αποστολή του σχολείου δεν «εξαντλείται» με τη βοήθεια που παρέχει στο μαθητή για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, αλλά αποβλέπει και σε μία ουσιαστική συμβολή, ώστε να γίνει μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα, η οποία θα ξεχωρίζει σ’ ολόκληρο τον υπόλοιπο βίο του. Για την προαγωγή των στόχων μας:
Κατ’ αρχάς βασική μας επιδίωξη είναι η ασφάλεια των μαθητών μας στο χώρο του σχολείου. Είναι ένα αίτημα των καιρών μας. Γι’ αυτό το σχολείο μας επιδιώκουμε να αποτελεί ένα περιβάλλον ασφάλειας για το μαθητή. Συγκεκριμένα, ο γονιός γνωρίζει πού βρίσκεται το παιδί του από τη στιγμή επιβίβασής του στο σχολικό λεωφορείο έως και την ώρα επιστροφής στο σπίτι του. Γνωρίζει ότι το παιδί του επιτηρείται και προστατεύεται διαρκώς από ανθρώπους που ενδιαφέρονται πραγματικά, ανησυχούν και βλέπουν τους μαθητές σαν δικά τους παιδιά, βρίσκονται σε διαρκή εγρήγορση και αντιλαμβάνονται τον πολλαπλό τους ρόλο στα πλαίσια του σχολείου.
Βασική παιδαγωγική μας μέθοδος είναι η εξατομικευμένη προσέγγιση κάθε μαθητή ώστε να γίνει γνωστή στους δασκάλους η ψυχοσύνθεσή του, οι κλίσεις του και οι γνωστικές του δυνατότητες. Δηλαδή με τη συνεργασία καθηγητών, μαθητή και γονιών δημιουργείται ατομικό πρόγραμμα στόχων και μέσα από τη διδακτική και ευρύτερη παιδαγωγική διαδικασία ο μαθητής ενθαρρύνεται, ελέγχεται και υποστηρίζεται στην επίτευξή τους.
Δείχνουμε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συμπεριφορά των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον με σκοπό τη καλλιέργεια του αλληλοσεβασμού και του ομαδικού πνεύματος. Δεν επιτρέπουμε την ανεξέλεγκτη, χωρίς περιορισμούς, ελευθεριάζουσα στάση των μαθητών, που έχει γίνει «της μόδας» στα περισσότερα σχολεία.
Επιδιώκουμε τακτική και ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς με στόχο την κατανόηση των ιδιαιτεροτήτων του κάθε παιδιού, ώστε να χαραχθεί κοινή πορεία από το σχολείο και την οικογένεια για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Στις ενημερώσεις – οι οποίες γίνονται τακτικά σε χρόνο που καθορίζεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς και πάντοτε εκτός σχολικού χρόνου, το απόγευμα- οι διδάσκοντες είναι πάνω από όλα ειλικρινείς και κατά το δυνατόν αντικειμενικοί στο θέμα της μαθησιακής προόδου και της συμπεριφοράς των παιδιών.
Βασικό γνώρισμα των εκπαιδευτικών του σχολείου μας είναι η αγάπη και το ενδιαφέρον που δείχνουν για τους μαθητές τους. Αυτό είναι εκείνο που κάνει τα Εκπαιδευτήρια μας να ξεχωρίζουν. Δε θα συναντήσετε στο σχολείο μας εκπαιδευτικούς που αδιαφορούν για τα προβλήματα των μαθητών τους, που τους παραπέμπουν για τις λύσεις των προβλημάτων τους σε «εξωσχολικούς δρόμους», που βλέπουν το έργο τους ως υποχρέωση ή -το χειρότερο- αγγαρεία και μετρούν τις ώρες προσμένοντας τη στιγμή που θα φύγουν από το σχολείο.
Αντιθέτως, ενθαρρύνουν τα παιδιά και τα προτρέπουν ελεύθερα να εκφράζουν τις απορίες τους και τις αντίθετες, ενδεχομένως, γνώμες τους. Διαθέτουν ακόμη και αρκετό από τον ελεύθερο χρόνο τους, προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές τους. Ο Γκαίτε έλεγε: «Η αγάπη είναι το κύριο χαρακτηριστικό του παιδαγωγού».
Οι εκπαιδευτικοί μας συνεδριάζουν τακτικά για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, το σχεδιασμό και την οργάνωση της διδασκαλίας, την αξιολόγηση των μαθητών και την επίλυση των προβλημάτων που ανακύπτουν καθημερινά. Συνεργάζονται, έτσι ώστε να γίνονται συντονισμένες προσπάθειες για την επίτευξη των κοινών στόχων.
Δεν υπάρχουν χαμένες ώρες διδασκαλίας(απεργίες, συνδικαλιστικές συνελεύσεις καθηγητών οι οποίες γίνονται εντός του σχολικού ωραρίου, απουσίες εκπαιδευτικών, χωρίς σημαντικό λόγο, αποχές των μαθητών από τα μαθήματά τους). Οι παιδαγωγικές συνεδριάσεις των καθηγητών(συλλόγου ή ομάδων) γίνονται εκτός σχολικού χρόνου.
Σχεδόν σε όλα τα μαθήματα διανέμονται στους μαθητές βοηθήματα, γραμμένα από τους διδάσκοντες καθηγητές του σχολείου με επιμέλεια και ζήλο για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Τα βοηθήματα αυτά έχουν στόχο την άρση των τυχόν αδυναμιών των σχολικών βιβλίων και την πληρέστερη κάλυψη των γνωστικών αντικειμένων που διαπραγματεύονται.
Αυτό το σχολείο οραματιστήκαμε, όταν τον Γενάρη του 1999 ιδρύσαμε τα «Δωδωναία Εκπαιδευτήρια» και αυτό το όραμα υλοποιούμε με την καθημερινή και άοκνη προσπάθεια που καταβάλλουμε, με πνεύμα ανήσυχο και συνεχή προσπάθεια για βελτίωση του έργου μας.